התוכן הוא המלך? הכותרת היא המלכה!

"התוכן הוא המלך". מכירים? ברור שכן. הרי אם הייתם מקבלים שקל על כל פעם שאנשי שיווק ותוכן ציטטו את המשפט הקלישאתי הזה כנראה שהייתם עשירים יותר מביל גייטס, האיש שהגה אותו.

שלא תבינו לא נכון, אין ויכוח שהתוכן שאנו מייצרים ימשיך להיות המלך הבלתי מעורער, אבל מה זה יעזור לנו אם אף אחד לא יטרח לקרוא אותו?

הרי אם תגללו רגע בפיד של טוויטר או של פייסבוק, תצטרכו להתמודד עם מבול של פוסטים/ציוצים, מודעות ממומנות, וידאו, קרוסלות תמונות, סקרים ועוד.

אז איך לעזאזל ניתן לבלוט בכל הג'ונגל הזה?

הנה טיפ "קטנטן" ששווה זהב:

תנו כותרת טובה.

נשמע על פניו פשוט, נכון?

אך מאחורי מלאכת ניסוח של כותרת מסתתרת תורה שלמה ושלל טכניקות שיכולות להפוך אותה לאטרקטיבית.

הרי בסוף, לא חשוב מה תכתבו בליבת התוכן – הכותרת של כל פוסט או מודעה שתייצרו, תכריע האם הגולש ייכנס וייקרא או ינטוש אותנו כבר בשלב הרפרוף על הפיד.

בעוד כמה רגעים נספק עבורכם מספר הצעות מעניינות שאולי לא חשבתם עליהם, אך עשויות לשפר את הכותרות שלכם ברשתות החברתיות ובעקבות כך להגביר את הסיכוי שתצליחו לקבל את תשומת הלב הדרושה ממי שצריך.

רשמו לפניכם את העקרונות הבאים:

תשתמשו בנתונים ומספרים

בני אדם אוהבים לקרוא מידע חדשני. כשהם נתקלים בעובדה מסקרנת עליה לא שמעו מעולם במהלך הגלילה המונוטונית שלהם בפיד, זה פשוט מאלץ אותם לבצע "בלימת חירום" ולקרוא.

שילבתם בכותרת נתון סטטיסטי מעניין? שדרגו אותה והחדירו אליה מספרים או אחוזים. בני אדם הרי מעריכים מספרים ומידע קונקרטי. תוכן שבו מופיעה כותרת עם מספרים או אחוזים עשוי לקבל שיעורי מעורבות גבוהים מהרגיל.

דוגמה: 7 היתרונות הבריאותיים שלא ידעתם על הקרמבו

דוגמה נוספת: היעד האקזוטי ש99% מהישראלים עדיין לא שמעו עליו

תציעו פתרונות

אנשים מחפשים פתרונות לבעיות שלהם כל הזמן. כן כן, גם בשעה שהם גולשים ברשתות החברתיות.

יצירת כותרות שמציעות פתרונות או מדריכים מעשיים היא טקטיקה שגם מושכת תשומת לב מקהל היעד וגם הופכת את האיש או העסק שכתב את התוכן למקור מידע ולעתים למומחה בתחומו.

דוגמה: השיטה המהירה ביותר לתיקון פנצ'ר בצמיג

דוגמה נוספת: סובלים מהזעת יתר? אלו המאכלים שיכולים לסייע לכם

תשאלו שאלות

סקרנות היא תופעה מולדת דרכה אנו מתפתחים ומתקדמים כיצורים תבוניים. אך בנוסף לכך, הסקרנות מתפקדת כאחד מהכלים העוצמתיים ביותר במדיה.

אחת מהטקטיקות לגירוי הסקרנות היא הצגת שאלה מפתה בכותרת של כל פיסת תוכן. עצם הצגת השאלה בהתחלה, מבטיחה בעצם לקהל שאם הוא ימשיך לקרוא, הוא לבסוף ימצא את התשובה לשאלה שבשבילה הוא טרח להישאר ולהקדיש מזמנו לטובת התוכן שיצרנו.

דוגמה: באיזו עיר נמכרה השבוע דירה בפחות ממחיר השוק?

דוגמה נוספת: מהי הסיבה ששכר המתכנתים בהיי טק קפץ בשנה האחרונה?

תתחברו לרגש

שימוש באלמנטים של פנייה לרגש של הקורא זה אולי האתגר הגדול ביותר בניסוח כותרת. הטמעה של מרכיב הרגש בכותרת הוא חשוב מכיוון שבני אדם הם יצורים רגשיים מטבעם ורוב החלטותיהם בחיים מונעות מרגשות טהורים.

צליחה במשימת החיבור לרגש של הקורא עשויה לקרות רק לאחר מחקר והיכרות מעמיקה באמת עם קהל היעד עצמו. קבלת יחס מהקהל תיעשה באמצעות בחירת מילים שילחצו על נקודות כואבות בנפשו. ניתן להשתמש באלמנטים כמו נוסטלגיה, משפט השראה של גיבור תרבות או כל טריק שיכול לעורר רגש בקרב הצד השני.

דוגמה: הסוף הטראגי של דוב הפנדה המבוגר באסיה

דוגמה נוספת: הבריאות שלכם מעל הכל: זה המוצר שחייב להיות לכם בבית

דחיפות

אסטרטגיה מופלאה במאבק על הקשב ברשתות החברתיות היא יצירת תחושת דחיפות בכותרת. שימוש באלמנט הדחיפות פופולרי בעיקר אצל קמעונאיים, חנויות בגדים, רהיטים וכיוצ"ב. ניתן לעשות זאת בכל מיני דרכים כמו הזדמנויות לזמן מוגבל בזמן או מבצעים מפתים. בימים בהם יש כל כך תוכן בכל פינה, אפשר להשתמש ב"תכסיסים" שיווקיים שימנעו נטישה של קהל ויענו לו על הצרכים באופן מידי.

דוגמה: חיסול עונת קיץ עד מחר – כל הפריטים באתר ב-30% הנחה

דוגמה נוספת: שלא תישארו מאחור: כרטיסים אחרונים לפסטיגל שומרי הגלקסיה!

כאמור, זה לא כזה פשוט לבלוט ברשתות החברתיות של היום. הכרה בחשיבותה של הכותרת בטקסט, תקנה לכם יתרון מקדים על כל אדם, משווק או בעל עסק שיש לו אינטרס לקבל חשיפה בדיוק כמוכם אך משום מה אינו מייחס חשיבות גדולה לניסוח הכותרות שלו.

השתמשו בהמלצות שקיבלתם כאן בחוכמה ותראו לבד את השינוי. אה, ואל תשכחו גם להשקיע בתוכן עצמו שמגיע לאחר הכותרת – בסוף ליד כל מלכה מוצלחת, צריך גם מלך חזק 😊