ניסוח מודעות פרסום בפייסבוק

על השירות בקצרה:

כתיבת תוכן עבור המודעות הממומנות ברשת הפרסום של פייסבוק.

למה אני?

בשוק המצומצם של יצירת קריאייטיב למודעות פייסבוק, יש לי יתרון קטנטן על פני שאר כותבי התוכן.

לצד עבודתי ככותב תוכן, הוכשרתי כמנהל קמפיינים PPC באחת מהמכללות הנחשבות בישראל. בזכות ההסמכה, צברתי ניסיון מעשי בהרצת קמפיינים בעלות של אלפי שקלים: מקמפיין בחירות אינטנסיבי באחת מהלשכות המקצועיות ועד קמפיין תרומות לעמותת צדקה, כך שאפשר לומר שיש לי היכרות עם הקרביים של מערכת הפרסום הפופולרית.

תחשבו על זה כך: אדם שעוסק באופן קבוע עם העולם העשיר של השיווק בפייסבוק ומכיר לעומק את הסוגים השונים של הקמפיינים (מעורבות, תנועה, לידג'ן ואחרים), ידע בסבירות גבוהה לנסח את הקריאייטיב בצורה המדויקת ביותר לקהל המטורגט, לעומת אדם שמעולם לא פתח ביזנס מנג'ר.

מהי כתיבה למודעות פרסום בפייסבוק:

את רשת הפרסום של פייסבוק אין טעם להציג.

אלפי משווקים, עצמאיים וסוכנויות דיגיטל בישראל, משתמשים מדי יום בפלטפורמת פייסבוק אדס שמספקת חשיפה ב-2 רשתות חברתיות: פייסבוק ואינסטגרם.

ישנם מגוון מקומות בהם יכולות להופיע מודעות המפרסמים: מהפיד הכללי של פייסבוק, דרך הסטורי באינסטגרם ועד אזור המרקטפלייס בפייסבוק.

הרכיב המרכזי במודעת פרסום בפייסבוק הוא הסרטון או התמונה שמצורפים אליה, המשתלבים בצורה חלקה בפיד של הגולש.

בשנים האחרונות, אפשר לקבוע על בסיס מחקרים שפרסום באמצעות וידאו מניב ביצועים טובים יותר מפרסום בצירוף תמונה, אך עם כל הכבוד לחשיבות הויזואליה, כל עוד לא מנסחים קופי מדויק שיפנה ישירות לקהל היעד ויהיה מותאם למה שמוצג בתמונה/סרטון – הסיכויים להצלחה אינם יהיו גבוהים.

הקופי כאמור, חייב קודם כל לשרת את מטרת המודעה. לדוגמה: אם מדובר במודעה מסוג לידים – יש להשתמש בקריאה ברורה לפעולה. דוגמה נוספת: בקמפיין מסוג מעורבות נשתמש בשאלות או נשלב בטקסט סיפור אישי שעשוי לקרב בין המותג לבין הגולש.

בנוסף לכך, יש חוק ברזל אחד שתקף לכל סוגי מודעות הפרסום בפייסבוק – הקריאייטיב במודעה יהיה צריך להיות מנוסח בצורה מספיק משכנעת שתתפוס את תשומת הלב של הגולש שגולל להנאתו בפיד.

כל מי שעוסק בתחום הפרסום הממומן מכיר את השינויים הדינמיים ולעתים אף המעיקים של רשת הפרסום בפייסבוק.

בכדי להפיק את המרב מהפרסום ולהימנע מבזבוז תקציב מיותר, חובה לוודא שהקופי במודעות הפייסבוק יהיה מספיק משובח כדי שנוכל להשיג את היעד שאנו רוצים.