יצירת קריאייטיב למודעות הפרסום של גוגל

על השירות בקצרה:

ניסוח טקסט שיופיע במודעות רשת החיפוש של גוגל.

למה אני:

בנוסף ל"כובע" שלי ככותב תוכן, בשנים האחרונות ניהלתי קמפיינים ממומנים בגוגל אדס עבור לקוחות ממספר תחומים.

מדובר בניסיון שסייע לי רבות להבין את הרציונל מאחורי הכתיבה לגוגל אדס.

כפי שחלקכם הרי יודעים, כתיבה למודעות הפרסום של גוגל היא פעולה המשלבת היבטים יצירתיים וטכניים.

למה טכניים?

כי בניגוד לכתיבה לעיתון, כאשר אנו כותבים עבור מודעות הפרסום בגוגל אנו צריכים להיזכר כי יש רציונל וחוקים ברורים שאם לא עוקבים אחריהם, סביר להניח שגם הקריאייטיב הכי פנטסטי שתוכלו לייצר – ינחל כישלון חרוץ.

מהי כתיבה למודעות הפרסום בגוגל:

גוגל אדס ממשיך להיות ערוץ פרסום נפוץ בענף השיווק הדיגיטלי ולא בכדי.

השימוש של כל כך הרבה מותגים ברשת החיפוש, נובע מכך שזו עדיין נחשבת האופציה מספר 1 בעולם לחשיפה עבור מותגים או בתי עסק שלקוחותיהם מחפשים אותם כאן ועכשיו.

מערכת הפרסום גוגל אדס עובדת בשיטה של מכרז בו המפרסם מחליט איזו מילת מפתח תפעיל את מודעתו במנוע החיפוש. מיד לאחר מכן, הוא יקבע את המחיר שהוא מוכן לשלם עבור הקלקה על אותה המודעה.

לא ניכנס לפה להסבר מורחב על שיטת הפרסום של גוגל, כי עם כל הכבוד אנחנו לא קורס ולא מדריך למפרסם המתחיל – אך חשוב לנו להבהיר כי סוגיית המחיר היא לא המדד היחיד שייקבע האם המודעה תזכה להופיע במקומות הראשונים בגוגל או לא.

הניסוח של המודעות עצמן, הוא אחד מאותם שלבים שמפרסמים נוטים לא להשקיע בהם חשיבה וחבל. חבל בעיקר על הכסף.

הקריאייטיב במודעות חייב לכלול התייחסות למילות המפתח עצמן, הן בכותרת המודעה והן בתיאור שלה. כמו כן, יש לשמור על אותנטיות בפרסום ולהימנע מסיסמאות בומבסטיות שירחיקו מקליקים פוטנציאליים ולבסוף יורידו את ציון המודעה למינימום.

במודעות גוגל אנו עובדים עם מספר תווים מוגבל מאוד – בניגוד לפרסום בפייסבוק או בפלטפורמות נייטיב, בהן יש לנו את האופציה לכתוב כמה שאנחנו רוצים. בעקבות כך, המסרים במודעות אלו חייבים להיות ברורים, ממוקדים ומספיק משכנעים בכדי להניע להקלקה ומעבר לדף הנחיתה.

בשורה התחתונה – חשוב שתוודאו שהטקסט במודעות שלכם באמת מסייע לגולש כאשר הוא מחפש את מה שהוא רוצה במנוע החיפוש. כי אחרי כל ההסברים והמדריכים, זו המטרה הראשית שלשמה התכנסנו.